Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ και νέα παράταση για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων.
Σύμφωνα με την απόφαση, η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του Ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α΄/174), για τις κατηγορίες 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013 παρατείνεται για εξήντα (60) ημέρες από την λήξη της προβλεπόμενης στο άρθρο 28 του Ν. 4178/2013 προθεσμίας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δηλαδή λήγει την 23η-9-2017 με την πάροδο συνολικά σαράντα εννέα (49) μηνών και δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση του Ν. 4178/2013.
Δείτε το ΦΕΚ στο lawnet.gr
Στην Τράπεζα της Ελλάδος η συγχώνευση ERGO – Αγροτικής ασφαλιστικής
Σε ανακοίνωσή της η ΤτΕ αναφέρει ότι:
α) Η Ανώνυμη Ασφαλιστική Εταιρεία Ζωής με την επωνυμία “ERGO Ανώνυμη Ασφαλιστική Εταιρία Ζωής”, που εδρεύει στην Θεσσαλονίκη, οδός Τσιμισκή αριθμ. 21, και εκπροσωπείται νόμιμα από τον κ. Δήμο Πολυμενίδη, ειδικά εξουσιοδοτηθέντα προς τούτο δυνάμει του με αριθ. 675/16.6.2017 πρακτικού του Διοικητικού Συμβουλίου της, με ΑΦΜ 094011038, ΔΟΥ ΦΑΕ Θεσσαλονίκης και Αρ. Γ.Ε.ΜΗ 057207204000 (στο εξής “ERGO Ζωής”)
και (β) Η Ανώνυμη Ασφαλιστική Εταιρεία με την επωνυμία ”Αγροτική Ασφαλιστική Ανώνυμη Εταιρεία”, που εδρεύει στην Νέα Σμύρνη, Λεωφόρος Συγγρού, αριθμ. 173 και εκπροσωπείται νόμιμα από τον κ. Δημήτριο Χατζηπαναγιώτου, ειδικά εξουσιοδοτηθέντα προς τούτο δυνάμει του με αριθ. 606/16.6.2017 πρακτικού του Διοικητικού Συμβουλίου της, με ΑΦΜ 094078638, ΔΟΥ ΦΑΕ Πειραιά και Αρ.Γ.Ε.ΜΗ 123950901000 (στο εξής ”Αγροτική ΑΑΕ”),
ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ότι
Υποβλήθηκε στη Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης της Τράπεζας της Ελλάδος, κοινό αίτημα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του Ν. 4364/2016, με συνημμένο το από 16.6.2017 ”Σχέδιο Σύμβασης Συγχώνευσης δι’ απορροφήσεως των εταιρειών με τις επωνυμίες ERGO Ζωής και Αγροτική ΑΑΕ από την εταιρεία με την επωνυμία “ERGO Α.Α.Ε. ΖΗΜΙΩΝ”, η οποία εδρεύει στη Νέα Σμύρνη, Λεωφόρος Συγγρού, αριθμ. 173, και εκπροσωπείται νόμιμα από τον κ. Θεόδωρο Κοκκάλα, ειδικά εξουσιοδοτηθέντα προς τούτο δυνάμει του με αριθ. 522/16.6.2017 πρακτικού του Διοικητικού Συμβουλίου της, με ΑΦΜ 094256484, ΔΟΥ ΦΑΕ Πειραιά και Αρ.Γ.Ε.ΜΗ 006097501000 (στο εξής ”ΕRGO AAEZ”), το οποίο σχέδιο συντάχθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 68 παρ. 2 και 69-77α του Κ.Ν. 2190/1920 και του άρθρου 54 του Ν. 4172/2013, όπως ισχύει σήμερα, σε συνδυασμό και με την διάταξη του άρθρου 28 παρ. 10 του Ν. 4364/2016 και καταχωρίσθηκε στο ΓΕΜΗ για καθεμία από τις υπό συγχώνευση εταιρείες δυνάμει των υπ’ αριθμ. πρωτοκόλλου 72912/3-7-2017, 72965/30-6-2017 και 72906/3-7-2017 ανακοινώσεων της Διεύθυνσης Εταιρειών και ΓΕΜΗ του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.
Αντικείμενο του ως άνω κοινού αιτήματος είναι η παροχή έγκρισης από την Τράπεζα της Ελλάδος, κατ’ άρθρο 28 παρ. 10 του Ν. 4364/2016, για την συγχώνευση των ως άνω τριών εταιρειών, με απορρόφηση των εταιρειών ”ERGO Ζωής” και “Αγροτική ΑΑΕ” (απορροφώμενες εταιρείες), από την εταιρεία “ΕRGO AAEZ” (απορροφώσα εταιρεία) και για την κατά το χρόνο ολοκλήρωσης της συγχώνευσης μεταβίβαση (εξομοιούμενη με καθολική διαδοχή: άρθρ. 75 παρ. 1 περ. α’ Κ.Ν. 2190/1920) των χαρτοφυλακίων ασφαλιστηρίων των απορροφώμενων εταιρειών “ERGO Ζωής” και “Αγροτική ΑΑΕ” προς την απορροφώσα εταιρεία “ΕRGO AAEZ”, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 239/1/21.7.2017 απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος. Το ανωτέρω κοινό αίτημα είναι κατάλληλα υπογεγραμμένο από τους εξουσιοδοτηθέντες εκπροσώπους των τριών υπό συγχώνευση εταιρειών, “ERGO Ζωής”, “Αγροτική ΑΑΕ” και “ΕRGO AAEZ”. Η ανωτέρω δια συγχωνεύσεως μεταβίβαση των ασφαλιστηρίων των απορροφώμενων εταιριών ισχύει με την επιφύλαξη της εγκρίσεως αυτής από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές.
Κατ’ εφαρμογή της διαδικασίας που προβλέπεται στην παρ. 7β’ του άρθρου 28 του Ν. 4364/2016 ορίζεται, σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων υπ’ αρ. 239/1/21.7.2017 της Τράπεζας της Ελλάδος, χρονικό διάστημα από την επομένη της δημοσιεύσεως της παρούσας και έως την 29η Σεπτεμβρίου 2017, για την υποβολή ενστάσεων από τους ενδιαφερόμενους. Οι ενστάσεις υποβάλλονται στην Τράπεζα της Ελλάδος, οδός Ελευθερίου Βενιζέλου 21, Τ.Τ. 102 50, Αθήνα ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση dep.insurancesupervision@bankofgreece.gr
Πηγή: insurancedaily.gr
Εκδόθηκε η διευκρινιστική εγκύκλιος για τα POS
Αναρτήθηκε στη Διαύγεια εγκύκλιος του Υπουργείο Οικονομίας με οδηγίες για την εφαρμογή της υπ’ αριθ. 45231/20-04-2017 Κοινής Υπουργικής Απόφασης «Ρύθμιση Υποχρέωσης Αποδοχής Πληρωμών με Κάρτα σύμφωνα με το άρθρο 65 του Ν. 4446/2016».
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, ως τερματικό αποδοχής καρτών πληρωμών και μέσων πληρωμής με κάρτα προς εκπλήρωση της οριζόμενης υποχρέωσης νοούνται όλες οι διαθέσιμες συσκευές (πχ. ασύρματο και ενσύρματο τερματικό POS, mobile POS), μέθοδοι και εφαρμογές (πχ. Virtual POS) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποδοχή καρτών, τόσο με φυσική παρουσία κάρτας, όσο και χωρίς φυσική παρουσία κάρτας (πωλήσεις εξ’ αποστάσεως).
Επομένως, στο πεδίο εφαρμογής του νόμου και της κοινής υπουργικής απόφασης εμπίπτει οποιαδήποτε εφαρμογή πληρωμής διά της οποίας ο πληρωτής δύναται να κινήσει πράξη πληρωμής με κάρτα (πιστωτική, χρεωστική, προπληρωμένη).
Παράλληλα, στην εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι όσοι υπόχρεοι έχουν υποβάλει αίτημα πριν την παρέλευση της οριζόμενης προθεσμίας και το τερματικό αποδοχής μέσων πληρωμών με κάρτα δεν τους έχει χορηγηθεί για λόγους που ανάγονται στο πιστωτικό ίδρυμα, γεγονός το οποίο βεβαιώνεται εγγράφως, απαλλάσσονται της επιβολής προστίμου.
Αναλυτικά η εγκύκλιος:
Με το άρθρο 65 του ν. 4446/2016 «Πτωχευτικός Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη- Παράβολα, Οικειοθελής αποκάλυψη φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών, Ηλεκτρονικές συναλλαγές, Τροποποιήσεις του ν. 4270/2014 και λοιπές διατάξεις» (Α’ 240), όπως ισχύει μετά την τροποποίηση με το άρθρο 74 του ν. 4472/2017, θεσπίστηκε η υποχρέωση για τους δικαιούχους πληρωμής (1) να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα κατά τις συναλλαγές τους με πληρωτές (2) οι οποίοι δρουν για λόγους που δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική τους δραστηριότητα.
Με υπουργικές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Οικονομικών, οι δικαιούχοι πληρωμής θα εντάσσονται σταδιακά στην παραπάνω υποχρέωση αποδοχής πληρωμής με κάρτα, βάσει του κύριου Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ).
Βάσει της ανωτέρω εξουσιοδοτικής διάταξης, δημοσιεύθηκε στις 27 Απριλίου 2017 η υπ’ αριθ. 45231/2017 «Ρύθμιση Υποχρέωσης Αποδοχής Πληρωμών με Κάρτα σύμφωνα με το άρθρο 65 του ν. 4446/2016 (Α΄ 240)» (Β’ 1445) Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία ορίζει ένα σύνολο δικαιούχων πληρωμής οι οποίοι υποχρεούνται εντός ορισμένης προθεσμίας να προβούν στην απόκτηση τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών και μέσων πληρωμής με κάρτα (POS) και κατ’ επέκταση υποχρεούνται να αποδέχονται πληρωμές μέσω καρτών.
Ο καθορισμός των υπόχρεων γίνεται βάσει του τετραψήφιου Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ), όπως προκύπτει από την Εθνική Ονοματολογία Οικονομικών Δραστηριοτήτων, και δεν σχετίζεται με τη δηλούμενη στις φορολογικές αρχές κύρια δραστηριότητα της επιχείρησης. Επομένως, κάθε δικαιούχος πληρωμής που διαθέτει ΚΑΔ, ο οποίος συμπεριλαμβάνεται στη λίστα της εν λόγω κυα και τον έχει δηλώσει είτε ως κύρια είτε ως δευτερεύουσα δραστηριότητα, κρίνεται υπόχρεος και οφείλει να προβεί στην απόκτηση POS εφόσον συναλλάσσεται με πληρωτές οι οποίοι δρουν για λόγους που δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική τους δραστηριότητα.
Συνεπώς, η υποχρέωση απόκτησης τερματικού POS δεν αφορά δικαιούχους πληρωμής (ελεύθερους επαγγελματίες, ατομικές επιχειρήσεις και εταιρίες) που πωλούν αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες αποκλειστικά σε άλλες επιχειρήσεις (νομικά ή φυσικά πρόσωπα) που δρουν στο πλαίσιο της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας (Β2Β συναλλαγές), ακόμη και αν οι εν λόγω δικαιούχοι πληρωμής διαθέτουν ΚΑΔ που περιλαμβάνεται στη λίστα της με αριθ. 45231/2017 κυα.
Ως τερματικό αποδοχής καρτών πληρωμών και μέσων πληρωμής με κάρτα προς εκπλήρωση της οριζόμενης υποχρέωσης νοούνται όλες οι διαθέσιμες συσκευές (πχ. ασύρματο και ενσύρματο τερματικό POS, mobile POS), μέθοδοι και εφαρμογές (πχ. Virtual POS) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποδοχή καρτών, τόσο με φυσική παρουσία κάρτας, όσο και χωρίς φυσική παρουσία κάρτας (πωλήσεις εξ’ αποστάσεως). Επομένως, στο πεδίο εφαρμογής του νόμου και της κοινής υπουργικής απόφασης εμπίπτει οποιαδήποτε εφαρμογή πληρωμής διά της οποίας ο πληρωτής δύναται να κινήσει πράξη πληρωμής με κάρτα (πιστωτική, χρεωστική, προπληρωμένη). Υπογραμμίζεται ότι είναι εκτός πεδίου εφαρμογής η μεταφορά πίστωσης ή η άμεση χρέωση καθώς και η πληρωμή μέσω εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης (πχ. e-banking).
Οι δικαιούχοι πληρωμής οφείλουν να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα, τα οποία έχουν εκδοθεί από τετραμερές σύστημα πληρωμής (VISA, MASTER CARD, MAESTRO, UNION PAY) και δεν είναι υποχρεωτική η αποδοχή μέσων πληρωμής που έχουν εκδοθεί από τριμερές (DINERS, DISCOVER, AMERICAN EXPRESS). Επιπλέον, οι δικαιούχοι πληρωμής συμβάλλονται υποχρεωτικά με νομίμως αδειοδοτημένους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών, κατά το οριζόμενα στο ν. 3862/2010 (A’ 113) και απαγορεύεται να συμβάλλονται με οντότητες οι οποίες δεν αποτελούν νομίμως αδειοδοτημένους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών ή αντιπροσώπους αυτών.
Η προθεσμία συμμόρφωσης στην ανωτέρω Απόφαση για τους δικαιούχους πληρωμής που έχουν προβεί σε έναρξη με έναν από τους ΚΑΔ της λίστας των υπόχρεων πριν τη δημοσίευση αυτής ορίζεται σε τρεις (3) μήνες από τη δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, ήτοι στις 27-07- 2017. Όσοι δικαιούχοι πληρωμής προβούν σε έναρξη δραστηριότητας από 27-06-2017 έως 27-07- 2017 έχουν προθεσμία συμμόρφωσης έως και την 27η Αυγούστου 2017. Τέλος, όσοι δικαιούχοι πληρωμής προβούν σε έναρξη ή σχετική μεταβολή δραστηριότητας μετά την 27η Ιουλίου 2017 έχουν προθεσμία συμμόρφωσης εντός μηνός από την έναρξη τους.
Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων, την επιβολή των προστίμων και τη βεβαίωση των ανωτέρω παραβάσεων ορίζονται η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας. Στους παραβάτες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ.
Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ εάν:
α) Ο υπόχρεος εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου,
β) Ο υπόχρεος εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική Υπηρεσία τιμολόγιο αγοράς ή μίσθωσης τερματικού ή οποιοδήποτε βεβαίωση (υπεύθυνη δήλωση περί χρήσης συσκευών ή υπηρεσιών για την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα) που αποδεικνύει την κατοχή τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών και μέσων πληρωμής με κάρτα.
Σύμφωνα με τις γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου και ειδικότερα την αρχή της χρηστής διοίκησης, ο υπόχρεος απαλλάσσεται από το διοικητικό πρόστιμο όταν συντρέχει αντικειμενική αδυναμία απόκτησης τερματικού αποδοχής καρτών. Ειδικότερα, το εν λόγω πρόστιμο δεν επιβάλλεται όταν κατά τη διενέργεια ελέγχου ο υπόχρεος επιδεικνύει στο αρμόδιο όργανο, έγγραφο με το οποίο πιστοποιείται η απόρριψη αιτήματος του υπόχρεου έγκρισης χορήγησης τερματικού από αδειοδοτημένο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών.
Τέλος, όσοι υπόχρεοι έχουν υποβάλει αίτημα πριν την παρέλευση της οριζόμενης προθεσμίας και το τερματικό αποδοχής μέσων πληρωμών με κάρτα δεν τους έχει χορηγηθεί για λόγους που ανάγονται στο πιστωτικό ίδρυμα, γεγονός το οποίο βεβαιώνεται εγγράφως, απαλλάσσονται της επιβολής προστίμου.
1 «δικαιούχος πληρωμής»: το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που είναι ο τελικός αποδέκτης των χρηματικών ποσών τα οποία αποτελούν αντικείμενο της πράξης πληρωμής, σύμφωνα με την περίπτωση 13 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/751. (περ. γ’, άρθρο 62, ν. 4446/2016)
2 «πληρωτής»: το φυσικό πρόσωπο το οποίο διατηρεί λογαριασμό πληρωμών και επιτρέπει εντολή πληρωμής από αυτόν τον λογαριασμό ή, εάν δεν υπάρχει λογαριασμός πληρωμών, το φυσικό πρόσωπο που δίνει εντολή πληρωμής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 του ν. 3862/2010 (Α’ 113). (περ. β’, άρθρο 62, ν. 4446/2016).
Πηγή: lawspot.gr
Διαβάστε την εγκύκλιο
Εξαρθρώθηκε σπείρα κλοπής πολυτελών ΙΧ. Εξιχνιάστηκαν μέχρι τώρα 11 κλοπές.
Η σχετική ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ αναφέρει:
«Από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, εξαρθρώθηκε εγκληματική ομάδα, τα μέλη της οποίας διέπρατταν κλοπές πολυτελών αυτοκινήτων.
Ύστερα από οργανωμένη και συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση, που πραγματοποιήθηκε πρωινές ώρες της 25 Ιουλίου 2017, σε περιοχές του κέντρου των Αθηνών, της Δυτικής Αττικής, των νοτίων προαστίων και της Εύβοιας, συνελήφθησαν (9) μέλη της οργάνωσης και συγκεκριμένα, (8) ημεδαποί ηλικίας από 28 έως 30 χρόνων και 36χρονος υπήκοος Αλβανίας.
Σε βάρος τους σχηματίστηκε κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία για τα κατά περίπτωση αδικήματα της συγκρότησης, ένταξης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές οχημάτων κατ΄ επάγγελμα και συνήθεια και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
Από τις μέχρι τώρα έρευνες έχουν εξιχνιαστεί (11) περιπτώσεις κλοπών και μία απόπειρα κλοπής πολυτελών αυτοκινήτων, ενώ το οικονομικό όφελος που αποκόμισε η συγκεκριμένη εγκληματική ομάδα από την παράνομη δράση της, εκτιμάται ότι υπερβαίνει τις (300.000) ευρώ.
Αναφορικά με τον τρόπο δράσης της οργάνωσης ( modus operandi ), προέκυψε ότι τα μέλη της είχαν κατανείμει μεταξύ τους διακριτούς ρόλους και συγκεκριμένα:
Ορισμένα από τα μέλη εντόπιζαν οχήματα, που ήταν εύκολο να αφαιρεθούν, καθώς ήταν σταθμευμένα σε εξωτερικούς χώρους ή σε «ανοιχτούς» ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης (πυλωτές).
Στη συνέχεια, έτερα μέλη προέβαιναν στην αφαίρεσή τους, αφού πρώτα ερευνούσαν το εσωτερικό τους για να διαπιστώσουν εάν ήταν εφοδιασμένα με συστήματα γεωγραφικού εντοπισμού ( GPS ). Επιπλέον, προς διευκόλυνση της δράσης τους, χρησιμοποιούσαν ειδικό τεχνικό εξοπλισμό (laptops με ειδικό λογισμικό και προγράμματα), που συνδέονταν με το διαγνωστικό των οχημάτων, τον οποίο είχαν προμηθευτεί από το εξωτερικό.
Ακολούθως μετέφεραν και στάθμευαν τα οχήματα, για μικρό χρονικό διάστημα (3 έως 4 ημέρες), σε σημεία που παρουσίαζαν περιορισμένη κίνηση, τοποθετώντας σε αυτά κουκούλες και στη συνέχεια είτε τα μετέφεραν σε υπόγειους χώρους στάθμευσης, είτε τα επέστρεφαν στους ιδιοκτήτες τους, (σε περίπτωση μεσολάβησης τρίτου προσώπου), απαιτώντας την καταβολή χρηματικού ποσού.
Στη συνέχεια προέβαιναν, είτε στην αποσυναρμολόγηση των οχημάτων ώστε να τα διαθέσουν ως ανταλλακτικά, είτε στην απευθείας διάθεσή τους προς πώληση, αφού προηγουμένως πλαστογραφούσαν τους αριθμούς πλαισίου.
Μάλιστα τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, εισήγαγαν από το εξωτερικό οχήματα ιδίου τύπου, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τα έγγραφά τους για την πλαστογράφηση των οχημάτων ιδίου τύπου που αφαιρούσαν.
Για την απόκρυψη της δράσης τους και την αποφυγή του εντοπισμού τους από τις διωκτικές Αρχές, χρησιμοποιούσαν τηλεφωνικές συνδέσεις, ενεργοποιημένες σε αλλοδαπούς υπηκόους ( ghost phones ), ενώ συνομιλούσαν με κωδικοποιημένες εκφράσεις και ειδική ορολογία.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο τρόπος ζωής των μελών της οργάνωσης ήταν πολυτελής, παρόλο που δεν εργάζονταν, ενώ οι περισσότεροι είχαν συλληφθεί κατά το παρελθόν για παρόμοια αδικήματα.
Σε εκτεταμένες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, σε οικίες, αποθήκες και χώρους στάθμευσης, βρέθηκαν μεταξύ άλλων και κατασχέθηκαν:
(12) οχήματα,
(10) δίκυκλες μοτοσυκλέτες,
(1) jet ski,
(8.195) ευρώ,
πλήθος πινακίδων κυκλοφορίας αυτοκινήτων (αμφιβόλου γνησιότητας)
φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές με ειδικό λογισμό παράκαμψης συστημάτων ασφαλείας οχημάτων,
διαγνωστικό μηχάνημα, καθώς και θύρα σύνδεσης,
θύρα « OBD »,
πλήθος κλειδιών αυτοκινήτων και ειδικό αυτοσχέδιο κλειδί,
(5) τηλεχειριστήρια,
τμήματα και ανταλλακτικά κλεμμένων αυτοκινήτων και δικύκλων,
πλήθος εργαλείων, καλωδιώσεων και ειδών αυτοκινήτου,
(207) γραμμάρια κάνναβης,
(5,5) γραμμάρια κοκαΐνης,
(26) φυσίγγια,
σιδερογροθιά,
(3) φορητούς ασυρμάτους,
δράπανο-τρυπάνι,
(2) ρολόγια,
πλήθος ηλεκτρονικών συσκευών και κινητών τηλεφώνων.
Οι συλληφθέντες με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, όπου παραπέμφθηκαν για τη διενέργεια κύριας ανάκρισης, ενώ η έρευνα συνεχίζεται προκειμένου να εξακριβωθεί το εύρος της παράνομης δραστηριότητας της εγκληματικής οργάνωσης .»
Πηγή: asfalisinet.gr
Στα 7,6 εκατ. ευρώ τα πρόστιμα που πλήρωσαν ανασφάλιστοι οδηγοί στο Επικουρικό Κεφάλαιο
Πάνω από 10.000 κάτοχοι οχημάτων που είχαν ατύχημα με ανασφάλιστο αυτοκίνητο περιμένουν να αποζημιωθούν από το Επικουρικό Κεφάλαιο.
Ενδεικτικά των προβλημάτων που προκαλούν οι κάτοχοι αυτοκινήτων που επιμένουν να κυκλοφορούν ανασφάλιστοι είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από τις οικονομικές καταστάσεις του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Αυτοκινήτου για το 2016.
Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία οι εκκρεμείς αποζημιώσεις για περιπτώσεις ατυχημάτων που προκάλεσαν ανασφάλιστα οχήματα, στις 31/12/2016, έφθαναν στις 10.435 και το συνολικό ποσό των αποζημιώσεων στα 100.212.032,93 ευρώ.
Πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά το 2016 δηλώθηκαν 2.910 ατυχήματα με ανασφάλιστα αυτοκίνητα, ενώ μέσα στο 2016 πληρώθηκαν πρόστιμα ύψους 7.682.380,75 ευρώ και προέρχονται κυρίως από κλήσεις που μοίρασε η τροχαία σε σχετικούς ελέγχους.
Ωστόσο τα ποσά των αποζημιώσεων είναι μεγάλα και καλούνται να τα πληρώσουν οι άλλοι ασφαλισμένοι από την εισφορά που καταβάλουν μέσω των ασφαλίστρων, ενώ τα θύματα μπορούν να περιμένουν και χρόνια για να αποζημιωθούν.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι το Επικουρικό Κεφάλαιο προσφεύγει αστικά κατά των υπαιτίων αυτών των ατυχημάτων και βέβαια οι ίδιοι θα κληθούν δικαστικά να πληρώσουν με κατασχέσεις των περιουσιακών τους στοιχείων.
Πηγή: https://www.asfalisinet.gr
Τροποποίηση άρθρων Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
1. Στο άρθρο 42 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α΄ 57), όπως ισχύει, προστίθεται παρ. 12 ως εξής:
«12. Στον οδηγό οχήματος (ή κάθε μεταφορικού μέσου) που προκάλεσε θανατηφόρο ατύχημα, ο οποίος οδηγούσε υπό την επήρεια οινοπνεύματος και η συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα του είναι άνω του 0,50 g/l αφαιρείται επί τόπου η άδεια ικανότητας οδηγού για διάστημα πέντε (5) ετών. Κατά της παραπάνω απόφασης της αστυνομικής αρχής, ο οδηγός δύναται να προσφύγει ενώπιον του κατά τόπο αρμοδίου εισαγγελέα πλημμελειοδικών για την ακύρωση της πράξης αφαίρεσης ή τη μείωση του χρόνου αφαίρεσης. Μετά την εισαγωγή της υπόθεσης στο ακροατήριο του αρμοδίου δικαστηρίου, η προσφυγή του προηγουμένου εδαφίου απευθύνεται μόνο προς το δικαστήριο το οποίο μπορεί να συνεδριάσει και πριν από την εκδίκαση της κύριας ποινικής υπόθεσης κατά την αυτόφωρη διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση, το ποινικό δικαστήριο κατά την κρίση του, συνεκτιμώντας τις συνθήκες τέλεσης της πράξης και την προσωπικότητα του δράστη, μπορεί να επιμηκύνει την αφαίρεση της άδειας οδήγησης για χρονικό διάστημα έως πέντε (5) επιπλέον έτη. Αν ο ίδιος οδηγός μετά την παρέλευση της πενταετίας ή του χρόνου που ορίσει το ποινικό δικαστήριο καταληφθεί να οδηγεί και πάλι υπό την επήρεια οινοπνεύματος αφαιρείται επί τόπου και δια βίου η άδεια ικανότητας οδηγού.».
2. Η παρ. 4 του άρθρου 43 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α΄ 57), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις της παραγράφου 2 περίπτωση α΄ και β΄, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών. Αν από τη συμπεριφορά του ο παθών περιήλθε σε κίνδυνο ζωής ή επήλθε θάνατος ή σωματική βλάβη αυτού, ο υπαίτιος τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους, εφόσον η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη στις δύο πιο πάνω περιπτώσεις, και με αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για χρονικό διάστημα έξι (6) έως δώδεκα (12) μηνών, η οποία επιβάλλεται υποχρεωτικά από το δικαστήριο.».
Δεκτή αναίρεση για εξευτελιστική χαμηλή αποζημίωση για ψυχική οδύνη
Η κρίση του δικαστηρίου της ουσίας, ως προς το ύψος του ποσού της επιδικασθείσης χρηματικής ικανοποίησης, πρέπει να ελέγχεται αναιρετικά, για το αν παραβιάζεται ευθέως ή εκ πλαγίου (άρθρο 559 Κ.Πολ.Δικ. αναλόγως από τους αρ. 1 ή 19), η αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 2 παρ. 1 και 25 του Συντάγματος), αλλά και όταν διαπιστώνεται υπέρβαση από το δικαστήριο της ουσίας των ακραίων ορίων της διακριτικής του ευχέρειας (Ολ.ΑΠ 9/2015).
Από το άρθρο 932 του Α.Κ. προκύπτει ότι σκοπός της διατάξεως είναι να επιτυγχάνεται μία υπό ευρεία έννοια αποκατάσταση του παθόντος για την ηθική του βλάβη, λόγω της αδικοπραξίας, ώστε αυτός να απολαύει μία δίκαιη και επαρκή ανακούφιση και παρηγοριά, χωρίς, από το άλλο μέρος, να εμπορευματοποιείται η προσβληθείσα ηθική αξία και να επεκτείνεται υπέρμετρα το ύψος της αποζημιώσεως για ηθική βλάβη, που δεν μπορεί να αποτιμηθεί επακριβώς σε χρήμα.
Ουσιώδη χαρακτηριστικά της έννοιας του “ευλόγου” είναι κυρίως: το είδος και η βαρύτητα της προσβολής, η περιουσιακή, κοινωνική και προσωπική κατάσταση των μερών και κυρίως του παθόντος, η βαρύτητα του πταίσματος του δράστη, η βαρύτητα του τυχόν συντρέχοντος πταίσματος του θύματος, οι όλες ειδικότερες συνθήκες πρόκλησης της ηθικής βλάβης. Τα στοιχεία αυτά πρέπει να οδηγούν τον δικαστή να σχηματίσει την κατά το άρθρο 932 του Α.Κ εύλογη κρίση του (όχι κατά τις υποκειμενικές του ανέλεγκτες αντιλήψεις, αλλά) κατ’ εφαρμογή του αντικειμενικού μέτρου που θα εφάρμοζε και ο νομοθέτης, αν έθετε ο ίδιος τον κανόνα αποκατάστασης της ηθικής βλάβης στην ατομική περίπτωση.
Σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται να τηρείται, κατά τον καθορισμό του επιδικαζόμενου ποσού, η αρχή της αναλογικότητας ως γενική νομική αρχή και δη αυξημένης τυπικής ισχύος [άρθρα 2 παρ. 1 και 25 του ισχύοντος Συντάγματος] με την έννοια ότι η σχετική κρίση του δικαστηρίου, δεν πρέπει να υπερβαίνει τα όρια, όπως αυτά διαπιστώνονται από τα δεδομένα της κοινής πείρας και την κοινή περί δικαίου συνείδηση σε ορισμένο τόπο και χρόνο, που αποτυπώνονται στη συνήθη πρακτική των δικαστηρίων. Και τούτο, διότι μια απόφαση, με την οποία επιδικάζεται ένα ευτελές ή υπέρμετρα μεγάλο ποσό, ως δήθεν εύλογο κατά την ελεύθερη κρίση του δικαστηρίου, προς αποκατάσταση της ηθικής βλάβης, ευτελίζει, στην πρώτη περίπτωση, (όσον αφορά τον παθόντα), το σεβασμό της αξίας του ανθρώπου, και στην δεύτερη, (όσον αφορά τον υπόχρεο), το δικαίωμα της περιουσίας τους, αφού το δικαστήριο επεμβαίνοντας στη διαφορά μεταξύ ιδιωτών πρέπει να τηρεί μια δίκαιη ισορροπία ανάμεσα στα αντιτιθέμενα συμφέροντα, με παράλληλη προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων. Στο σημείο αυτό σημειώνεται ότι η έννοια της αναλογικότητας είναι έννοια αυστηρότερη του “ευλόγου” και συνακόλουθα το “εύλογο” εμπεριέχεται αναγκαίως στο “ανάλογο”.
Εν προκειμένω αναιρείται κατ΄άρθρ.559 αρ.1 ΚΠολΔ Εφετειακή απόφαση που επιδίκασε ως εύλογη αποζημίωση για χρηματική ικανοποίηση λόγω Ψυχικής Οδύνης :
12.000 ευρώ στη σύζυγο θανόντος (αντί 80.000 ευρώ πρωτοδίκως).
7.000 ευρώ σε καθένα από τα τέκνα (αντί των 80.000 πρωτοδίκως).
2.000 ευρώ στον γαμβρό.
8.000 ευρώ στην μητέρα.
2.000 ευρώ στον εγγονό.
(αντί των 20.000 ευρώ πρωτοδίκως στον γαμβρό, μητέρα και εγγονό.
Πηγή: esd.gr
Αντισυνταγματικές κρίθηκαν από τον Άρειο Πάγο οι διατάξεις του άρθρου 4 Νόμου 4092/2012 για το Επικουρικό Κεφάλαιο
Η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου εξέδωσε τις πολυαναμενόμενες αποφάσεις σχετικά με τη συνταγματικότητα ή μη των διατάξεων του άρθρου 4 του Ν.4092/2012 για το Επικουρικό Κεφάλαιο.
Με τις υπ’ αριθμ. 3, 4 και 5/2017 αποφάσεις της έκρινε τις διατάξεις αυτές αντισυνταγματικές απορρίπτοντας τις σχετικές αιτήσεις αναίρεσης που το Επικουρικό Κεφάλαιο είχε ασκήσει.
Οι αποφάσεις αυτές της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου δίνουν μια τελική απάντηση στο ζήτημα της αντισυνταγματικότητας των εν λόγω κρίσιμων διατάξεων.
Σημειώνεται ότι τα κατώτερα Δικαστήρια της χώρας είχαν ήδη δώσει το στίγμα τους, κρίνοντας στη συντριπτική τους πλειοψηφία τις εν λόγω διατάξεις αντισυνταγματικές.